Skály Na strašidlech

Kdo se vydá do Horní Blatné, zamíří nejčastěji rovnou k Vlčím jámám a pak k rozhledně na Blatenském vrchu. V místních lesích se ovšem skrývá ještě jeden poklad, který byste si neměli nechat ujít. Málokdo o něm ale ví. K Jindřišským skalám neboli Strašidlům totiž nevede žádná turistická značka. Pokud ale víte, kudy se vydat, nemůžete je minout.

Z náměstí sv. Vavřince v Horní Blatné se vydejte po červené značce Bezručovou ulicí, po levé straně minete budovu muzea a pak zabočte doleva do Lesní ulice. Navede vás cedule se směrovkou k hřišti. Za fotbalovým hřištěm na konci ulice pokračujte rovně kolem chatek Na bílé stopě (po tzv. Vrchové cestě), až dojdete k osamocené kapličce. Jděte ještě kousek dál po cestě, až po zhruba 600 m narazíte na vyšlapanou cestu odbočující vlevo. Po té se vydejte. Už z hlavní cesty jsou vidět první skály, které jsou ovšem jen malou ochutnávkou toho, co vás čeká dál.

Strašidla jsou dobře známá každému, kdo holduje sportovnímu lezení. Skály ocení začínající i pokročilejší lezci, výška některých stěn dosahuje až k 25 m. Najdete tu plotny, spáry, sokolíky, kouty, komíny i krátkou hřebenovku. Ale i když vám podobné názvy nic neříkají, rozhodně vám doporučujeme udělat si ke skalám někdy výlet. Strašidla vás chytí za srdce. Už jen pro ten výhled do údolí Blatenského potoka a na protější krušnohorské vrcholy.

A na závěr otázka, která vás možná napadla hned v úvodu: Straší na Strašidlech? Podle legendy ano. A můžou za to dva bratři, kteří v těchto místech našli kdysi dávno valoun stříbra. Nemohli se ovšem dohodnout, jak si mezi sebou cenný nález rozdělit a pohádali se. Když pak jeden z nich druhého proklel, propadli se oba do pekla. Od té doby je prý za úplňku stále slyšet ozvěna jejich hádky.